Cum să denunți polițele de asigurare RCA (la Euroins) și să obții restituirea banilor

În contextul insolvenței și retragerii licenței de funcționare a Euroins, mulți români sunt interesați să denunțe contractele de asigurare RCA încheiate cu acest asigurător. Aflați pașii de urmat pentru denunțarea polițelor, restituirea primelor și încheierea unui nou contract de asigurare RCA la un alt asigurător.

1. Situații în care contractele de asigurare RCA la Euroins încetează

Contractele de asigurare încheiate cu Euroins rămân valabile până la expirare, cu excepția următoarelor situații:

– titularul poliței denunță contractul de asigurare;
se împlinește termenul legal de 90 de zile de la data pronunțării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, moment în care polițele de asigurare încetează de drept;
– lichidatorul judiciar numit de instanță denunță polițele de asigurare, cu informarea prealabilă a asiguratului.

2. Procesul de încheiere a unui nou contract de asigurare RCA

Pentru a încheia un nou contract de asigurare RCA la un alt asigurător, acest proces trebuie derulat în paralel cu acțiunea de denunțare a poliței de asigurare încheiate la asigurătorul aflat în insolvență/faliment.

3. Pași de urmat pentru denunțarea polițelor RCA la Euroins

I. Transmiteți notificarea de reziliere la Euroins prin e-mail la adresa: reziliere@euroins.ro. Email-ul trebuie să conțină:

– serie și număr poliță;
– copie CI/BI a asiguratului PF sau împuternicire în cazul asiguraților PJ.

II. Transmiteți la FGA o cerere de restituire (Anexa 9) completând online formularul dedicat pe site-ul FGA: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro. Solicitarea trebuie să fie însoțită de următoarele documente:

– împuternicire/procură, dacă este cazul;
– copie act identitate;
– copie poliță de asigurare;
– copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate;
– dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată/transmisă la asigurător

Update FGA 2 Mai 20223

Facem mențiunea că, numărul final de cereri de plată înregistrate la FGA poate fi diferit de numărul solicitărilor primite, din cauza faptului că, unele cereri sunt transmise de mai multe ori(dubluri), pe mai multe canale de comunicare(email, portal, poștă etc) sau sunt solicitări care nu se încadrează în categoria cererilor de plată( petiții, diverse solicitări întrebări etc).

Prin urmare, FGA face apel la potențialii creditori de asigurare ai Societății Euroins România Asigurare Reasigurare SA să transmită cererile de plată(Anexa 9/10) precum și cererile de deschidere a dosarelor de daună( Anexa 7), doar pe portalurile dedicate, prezente pe site-ul FGA. Acest lucru ușurează atât activitatea de înregistrare, cât și procesarea ulterioară a cererilor, în beneficiul creditorilor de asigurare.

Cereri deschidere dosar daună(Anexa 7): Formular Daune – www.fgaromania.ro

Cereri pentru acordarea restituirii de primă( Anexa 9): Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă – www.fgaromania.ro

Cereri de plată pentru acordarea despăgubirilor/indemnizațiilor: Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor – www.fgaromania.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *